Teslin električni pikap Sajbertrak prodat je na aukciji Sotebis Motorsport za cenu više nego dvostruko veću od originalnih 99.000 dolara, što je bio prvi test preprodajne vrednosti retkog modela za kojeg isporuka kupcima, kako se očekuje, neće krenuti do najranije 2025. godine.
Najviša ponuda na jednonedeljnoj aukciji iznosila je 262.500 dolara, a za Sajbertrajk nije određena minimalna cena.
Organizatori aukcije u Sotebisu očekivali su da će se vozilo prodati za cenu daleko veću od predložene maloprodajne cene: 99.000 dolara, no ovo je bio prvi put da je model CyberBeast – najskuplji, s dometom od preko 500 kilometara i 846 konjskih snaga – prodat na sekundarnom tržištu.
CyberBeast brzinu od 96 kilometara na sat postiže 1,5 sekundi brže od modela srednje klase, ima 245 više konjskih snaga i maksimalnu brzinu od 209 kilometara na sat.
Za novo vozilo stiglo je ukupno 108 ponuda.
Iz Tesle su 2019. godine najavili da će krenuti u proizvodnju pikapa Sajbertrak. Osnivač Ilon Mask nazvao ga je “najboljim primerom tehnologije apokalipse”, a prototip je predstavljen iste godine. Zainteresovani kupci mogli su da rezervišu svoje vozilo uz zalog od 100 dolara. Do kraja meseca je vozilo rezervisalo čak pola miliona ljudi, rekao je Mask. Do novembra se broj rezervacija popeo na dva miliona, a tek tada su prva vozila isporučena šačici kupaca i napokon su objavljeni i novi podaci o cenama i specifikacijama. Isporuke osnovne verzije Sajbertraka (s cenom od 60.990 dolara) očekuju se 2025. godine, a dve konfiguracije s višim performansama (i cenama od 79.990 i 96.390 dolara) očekuju se ove godine.
Teslin električni pikap Sajbertrak prodat je na aukciji Sotebis Motorsport za cenu više nego dvostruko veću od originalnih 99.000 dolara, što je bio prvi test preprodajne vrednosti retkog modela za kojeg isporuka kupcima, kako se očekuje, neće krenuti do najranije 2025. godine.
Najviša ponuda na jednonedeljnoj aukciji iznosila je 262.500 dolara, a za Sajbertrajk nije određena minimalna cena.
Organizatori aukcije u Sotebisu očekivali su da će se vozilo prodati za cenu daleko veću od predložene maloprodajne cene: 99.000 dolara, no ovo je bio prvi put da je model CyberBeast – najskuplji, s dometom od preko 500 kilometara i 846 konjskih snaga – prodat na sekundarnom tržištu.
CyberBeast brzinu od 96 kilometara na sat postiže 1,5 sekundi brže od modela srednje klase, ima 245 više konjskih snaga i maksimalnu brzinu od 209 kilometara na sat.
Za novo vozilo stiglo je ukupno 108 ponuda.
Iz Tesle su 2019. godine najavili da će krenuti u proizvodnju pikapa Sajbertrak. Osnivač Ilon Mask nazvao ga je “najboljim primerom tehnologije apokalipse”, a prototip je predstavljen iste godine. Zainteresovani kupci mogli su da rezervišu svoje vozilo uz zalog od 100 dolara. Do kraja meseca je vozilo rezervisalo čak pola miliona ljudi, rekao je Mask. Do novembra se broj rezervacija popeo na dva miliona, a tek tada su prva vozila isporučena šačici kupaca i napokon su objavljeni i novi podaci o cenama i specifikacijama. Isporuke osnovne verzije Sajbertraka (s cenom od 60.990 dolara) očekuju se 2025. godine, a dve konfiguracije s višim performansama (i cenama od 79.990 i 96.390 dolara) očekuju se ove godine.
Budući da na putu ima vrlo malo ovih vozila, očekivalo se da će na sekundarnom tržištu biti izuzetno popularni zbog nekoliko faktora: “niske ponude i visokog interesa kao i ekscentričnog imidža osnivača Tesle Ilona Maska,” izvestio je Blumberg. CyberBeast prodat u ponedeljak bio je prvi od modela viših performansi koji je dospeo na aukciju, kažu iz Sotebisa. Pre dve nedelje, prvi Sajbertrak bilo kojeg modela koji je bio ponuđen na aukciji nije uspeo da dosegne minimalnu cenu.
“Mnogo je skuplji nego što sam mislio,” rekao je za Blumberg Džin Munster iz Deepwater Asset Management-a. “Moraju pojačati proizvodnju kako bi spustili cenu… činjenica je da Sajbertrak zapravo još nije izašao”.
Sajbertrak nazivaju neobičnim vozilom, a stručnjaci nisu sigurni da uopšte postoji tržište za ovo futurističko vozilo. Mask je investitorima u Teslu u oktobru rekao kako je kompanija “sama sebi iskopala grob sa Sajbertrakom ”jer zbog problema s predstavljanjem na tržištu i dostizanja obima produkcije ne može biti “prosperitetan.” Ed Kim iz AutoPacifika za Forbes kaže kako ne postoji široka potražnja kupaca za automobil otporan na metke”, a analitičar Džefrisa Filip Hučoa dodaje kako se očekuje da će model “biti teg na dobit i novac kompanije”.
Niko ne zna koliko komada Sajbertraka je zapravo prodato. Tesla nije uvrstio te podatke u poslednjem kvartalnom izveštaju o isporukama, a nisu otkrili ni očekivanja o broju prodatih vozila u poređenju s brojem rezervacija.
Meri Vitfil Rolofs, novinarka Forbes