ostanimo u kontaktu

Automoto

Honda povlači više od 750.000 vozila u SAD zbog neispravnog senzora

Objavljeno

-

Automobilska kompanija Honda povlači više 750.000 vozila u SAD zbog neispravnog senzora koji bi mogao prouzrokovati da se vazdušni jastuci suvozača naduvaju kada ne bi trebalo, javlja AP.

Opoziv obuhvata modele Honda Pilot, Accord, Civic sedan, HR-V i Odissei od 2020. do 2022. godine, kao i 2020. Fit i Civic Coupe. Takođe su uključeni i hečbek Civic 2021. i 2022., Civic Tipe R i Insight 2021. i CR-V, CR-V hibrid 2020. i 2021. godine, Passport, Ridgeline i Accord Hibrid.

Modeli luksuznog brenda Acura uključuju 2020. i 2022. MDKS, 2020. do 2022. RDKS i 2020. i 2021. TLKS.

U dokumentu koje je danas objavila američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu navoi se a senzor težine suvozačevog sedišta može da pukne i dođe do kratkog spoja, a da ne isključi vazdušni jastuk kako je predviđeno.

Senzori su, kako je objašnjeno, potrebni da onemoguće vazdušne jastuke ako su deca ili male odrasle osobe u sedištima, a ako se to ne dogodi, povećava se rizik od povrede.

Prodavci će zameniti senzore sedišta bez ikakvih troškova za vlasnike., a vlasnici će biti obavešteni od 18. marta.

Honda u dokumentima navodi da ima 3.834 zahteva po garanciji, ali da nema izveštaja o povredama ili smrtnim ishodima zbog problema između 30. juna 2020. i 19. januara ove godine, navodi AP.

pročitaj više
Kliknite da bi ste komentarisali

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Automoto

Ford povlači gotovo dva miliona vozila zbog rizika od problematičnih delova

Objavljeno

-

Proizvođač automobila Ford objavio je da povlači skoro dva miliona vozila modela Eksplorer SUV, proizvedenih između 2011. i 2019, zbog bojazni da bi kopča koja drži oblogu vetrobranskog stakla mogla da otpadne tokom vožnje.

Ovo je jedno od najvećih povlačenja vozila u SAD od početka godine, preneo je Forbs.

Američka kancelarija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) prikazala je dokumenta koja su im podneta zbog toga što bi kopča, koja se nalazi na 1.889.110 vozila, mogla da se olabavi i izazove odvajanje obloge vetrobranskog stakla čime bi povećala opasnost na putu i rizik od nesreća.

pročitaj više

Automoto

Apple automobil bi trebalo da se pojavi na tržištu 2028. godine

Objavljeno

-

Prošlo je skoro deset godina otkako je Apple započeo razvojni projekat svog električnog automobila pod nazivom Project Titan, a čini se da se kompanija nije previše pomerila sa mrtve tačke.

Njihova početna ideja bila je da napravi potpuno autonoman automobil, odnosno vozilo u kome uopšte neće biti volana, ali kojim će upravljati isključivo kompjuter, prenosi N1 Zagreb.

Sredinom prošle decenije zaista smo mogli da čitamo tako optimistične najave da će tehnologija toliko napredovati da su potpuno autonomna vozila bila samo pitanje godina.

Ali u praksi se pokazalo da stvari ne idu tako lako. Napredak je spor, a izazovi u razvoju tehnologije su brojni. Za sada se čini da je Waymo jedini kome je drago, iako je njihova usluga robotaksi dostupna samo na nekoliko američkih tržišta.

S druge strane, Cruise, čiji su robotski taksiji takođe prevozili putnike, povukao je svoja vozila sa tržišta na kojima su bila dostupna i neće ih vraćati dok se tehnologija ne usavrši.

Kako piše ZIMO, Apple je vremenom promenio fokus u razvoju, pa su umesto automobila nameravali da razvijaju samo tehnologiju za autonomnu vožnju vozila, ali su i od tog pravca odustali i sada su se ponovo fokusirali isključivo na automobile.

Ovog puta u planu je da se napravi klasičan automobil sa volanom koji će voziti ljudi, ali će imati neke autonomne opcije. Prema poslednjim informacijama koje dolaze iz pouzdanih izvora, Apple Car bi trebalo da se pojavi na tržištu – 2028. godine

Za očekivati je da će autonomna tehnologija značajno napredovati u naredne četiri godine, a Apple bi trebalo da je implementira u svoje vozilo, ali i dalje samo kao svojevrsni pomoćnik u vožnji, sa kojim će vozač uvek morati da bude na oprezu i spreman da preuzme kontrolu nad vozilom.

Umesto četvrtog nivoa autonomije kako je prvobitno planirano, Apple Car bi trebalo da ima nivo 2+, sa mogućnošću da se ova tehnologija vremenom dodatno unapredi. Dakle, u tehnološkom smislu može se očekivati automobil sličan današnjoj Tesli.

Neki zaposleni navodno nisu zadovoljni planom, a analitičari se pitaju da li Apple može da donese neku značajnu inovaciju na ovo tržište ili će to biti samo još jedan električni automobil sa autonomnim opcijama, samo sa logom jabuke na prednjoj strani.

(N1 Zagreb, Zimo)

pročitaj više

Automoto

Povećana prodaja automobila

Objavljeno

-

Na tržištima Evropske unije (EU), zemalja EFTA (Norveška, Švajcarska, Island) i Velike Britanije u 2023. godini prodaja novih automobila povećana je za 13,7 odsto, saopštila je danas Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.

Najveći rast prodaje na pomenuta tri tržišta zabeležen je kod vozila na isključivo električni pogon (28,2 odsto).

Tržišno učešće električnih automobila dostiglo je 14,6 odsto i prvi put najprodavaniji automobil u EU ima pogon na električnu energiju, a u pitanju je „tesla Y“.

Tržište EU bi zabeležilo i veći rast da najveće pojedinačno tržište, u Nemačkoj, nije u decembru 2023. godini doživelo pad od 23 odsto.

Na tržištu EU prodato je 10.547.716 automobila u 2023. dok je u 2022. godini prodato 9.263.509 automobila.

I tržište Velike Britanije je, nasuprot mnogim prognozama, zabeležilo je od 17,9 odsto.

Ukupno, na tržištima EU, EFTA i Velike Britanije u 2023. godini prodato je 12.847.481 automobila što je rast od 13,7 odsto.

(FoNet)

pročitaj više

Automoto

Ukoliko prodajete automobil, stručnjaci preporučuju da sačekate proleće

Objavljeno

-

Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom zimske sezone, već je bolje sačekati i prodati automobil na proleće.

Da je potražnja u proleće veća nego tokom hladnijih meseca potvrđuje izveštaj kompanije za automobilske podatke „carVertical“ u kome se navodi da 8,2 odsto svih godišnjih upita o istoriji polovnih automobila bude u martu, 8,4 odsto u aprilu, a 8,5 odsto u maju.

Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu, međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže.

pročitaj više

Automoto

Kraj zlatne evropske ere profita u automobilskoj industriji

Objavljeno

-

Evropski proizvođači automobila dobili su retku priliku za zaradu nakon pandemijske krize.

Potražnja je postepeno oživljavala, ali je ponuda bila otežana zbog nedostatka čipova i poluprovodnika.

To je doprinelo da proizvođači poput BMV-a, Audija, Mercedesa i Poršea ograniče prodaju jeftinijih i koncentrišu se na prodaju vrhunskih modela sa ogromnim profitnim maržama, a rezultat svega toga je da ukupna prodaja vozila naglo opada, a profit je veći.

Masovni proizvođači automobila kao što su brendovi Reno i Stelantis Pežo, Sitroen, Fijat, Voksol i Opel nisu bili u stanju da iskoriste uslove tako dobro kao premium operateri, ali su ipak uspeli da održe profitnu maržu na visokom nivou jer je ponuda bila ograničena.

Izazovi sa prodajom

Sada se svi suočavaju sa teškom prodajom u 2024. i pritiskom na smanjenje profita. Električni automobili bi trebalo da obezbede izvesno olakšanje jer kvote Evropske unije primoravaju potrošače da ih kupuju, ali što je veća prodaja električnih vozila, gubici postaju sve veći.

Iznenadna odluka Nemačke krajem prošle godine da smanji subvencije za električna vozila na nulu značiće da će se trenutna slabost u prodaji pogoršati tokom 2024. godine.

Nemačka je najveće evropsko tržište na kome se ostvari oko 25% prodaje.

Bernstein Research kaže da su proizvođači automobila u Evropi oko tri godine imali koristi od ograničenja ponude koja su podržavala cene i profit.

U 2024. ovi uslovi „zlatokose“ će prestati, ne samo u Evropi, već i u SAD i Kini.

“Vidimo minimalan rast proizvodnje, rastuće popuste, pad prihoda i pad marže. Potražnja je počela da bledi“, rekao je analitičar Bernstein Research Daniel Reska u izveštaju.

Prodaja električnih automobila pada u Evropi.

Većina prognostičara i dalje očekuje da će se prodaja električnih vozila vratiti u „brzu traku“ i kretati se oko devet miliona do 2030. Stručnjaci ukazuju da se u trenutnoj prodaji električnih vozila gubi novac.

Vozila sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje ostvaruju velike profite, ali će i to neizbežno trpeti.

Reska kaže da bi pritisci na maržu prodaje električnih vozila mogli da se smanje kasnije ove godine.

„Tržište električnih vozila u sazrevanju je patilo od dva rastuća problema: problem proizvoda odnosno izbor modela i problem cene, odnosno priuštivost“, rekao je Reska.

U 2023, prema podacima GlobalData, prodaja SUV vozila (terenskih) i limuzina u zapadnoj Evropi skočila je za skoro 14% na 11,56 miliona, ali će u 2024. usporiti na nešto manje od 5%.

Zapadna Evropa obuhvata sva velika tržišta Nemačke, Francuske, Britanije, Italije i Španije. Nemačka je postala posebno slaba, a u toj zemlji prodaja je pala 23% u decembru.

GlobalData navodi da je prodaji u 2023. značajno pomoglo smanjenje problema u lancima snabdevanja i velike zalihe.

„Sa sve manje ograničenja u pogledu snabdevanja, fokus će sada biti na uslovima potražnje, posebno na visokim kamatnim stopama, inflaciji i nižem poverenju potrošača“, navodi GlobalData u izveštaju.

Francuska konsultantska kuća za automobile Inovev saopštila je da je cela Evropa povećala broj prodatih automobila za 14 odsto u 2023, na 12,9 miliona, ali je oporavak od pandemije spor.

Od prodaje u 2019. koja je iznosila 16 miliona vozila, dodatnih 15 miliona vozila trebalo je da bude prodato između 2021. i 2023. godine, a ne 1,6 miliona.

Postavlja se pitanje – da li će doći do većeg sustizanja ovih brojki tokom 2024. i 2025. godine? Debata je otvorena, navedeno je u izveštaju portala Inovev.

Jedan od razloga za sporu prodaju bio je značajno povećanje cena. Inovev se pitao da li bi cene mogle da padnu.

„Ovo bi se moglo dogoditi na dva načina: lansiranje manjih i pristupačnijih vozila na evropsko tržište od strane evropskih proizvođača automobila i porast kineskog uvoza. Ovo je malo verovatno u 2024. godini, ali bi se mogao povećati u narednim godinama. Zbog toga očekujemo rast u 2024. u poređenju sa 2023. od 1 do 5%“, navodi Inovev.

HSBC Research kaže da je uklanjanje nemačkih podsticaja za prodaju električnih vozila loše uticalo na cene, dok novi učesnici iz Kine ne bi pomogli.

„Manje subvencije za kupovinu su nova prepreka za već slabu potražnju za električnim vozilima i mogla bi naterati proizvođače da postanu agresivni u pogledu cena. Iako se čini da proizvođači ublažavaju svoje ambicije sa električnim vozilima na baterije, možda neće moći u potpunosti da slede strategiju „vrednost iznad obima“ iz više razloga, među kojima je i pretnja od cenovno agresivnijih novih učesnika“, navodi HSBC u investicionoj belešci.

Očekuje se nastavak slabe potražnje

Investiciona banka UBS već mesecima predviđa da bi ukupni evropski profiti od automobila mogli pasti između 20 i 25% u 2024.

Takođe očekuje se nastavak slabe potražnje za električnim vozilima u Evropi, ali i u SAD. Ali, i sa slabijom potražnjom za električnim vozilima od očekivane, to bi ipak predstavljalo povećanje od 15%.

UBS je zadržao svoju dugoročnu prognozu za prodaju električnih vozila, predviđajući da će biti kupljeno 9,6 miliona automobila u 2030. godini, što je ista cifra u odnosu na prethodnu prognozu.

Novi automobili koji se očekuju na evropskim putevima 2024. uključuju modele motora sa unutrašnjim sagorevanjem kao što su Tojota Lend Kruzer i Škoda Kodiak, i EV kao što su VV ID.7, Reno 5, Hjundai Ajonik 5N i Kia EV9.

Nil Vinton, saradnik Forbes

pročitaj više

U TRENDU