ostanimo u kontaktu

Automoto

Koliko su se kineski automobili raširili u Evropi?

Objavljeno

-

Ni u jednoj drugoj zemlji u Evropi nema više kineskih marki automobila zastupljenih na tržištu nego u Norveškoj. Samo ove godine trinaest novih marki automobila je registrovano u severnoevropskoj državi, gde svako vidi svoju priliku, računajući na bogatstvo Norvežena, otvorenost tržišta i veliki udeo električnih automobila.

Neki od brendova su sami pronašli put do Norveške, dok su druge brendove preuzeli norveški uvoznici. Zajedničko gotovo svim brendovima je da još uvek nisu pronašli El Dorado, ali postoje izuzeci. Kada govorimo o tipičnim kineskim brendovima, mislimo na marke koje su nastale u Kini. Ne na Volvo i Polestar, na primer, švedske marke koje je kupio i razvio kineski Geely. Dosadašnja statistika registracija ove godine pokazuje da se moramo spustiti sve do 20. mesta u statistici pre nego što pronađemo prvu kinesku marku automobila.

Tu nalazimo MG koji je ove godine uspeo da proda svoj električni MG 4 u solidnim količinama. Takođe, sledeći kineski model dolazi iz MG-a – ZS EV, pa i treći Marvel R. Međutim, i to su sve male količine. Iza njih je najveći proizvođač automobila u Kini BYD s dva modela Tang i Atto 3, navodi Revija HAK.

S nešto više od mesec dana koliko je ostalo od 2023. godine, Nio je od nove godine prodao samo 470 vozila. To iznosi nešto više od tri automobila po zaposlenom radniku u njihovim kancelarijama i salonima. Zatim, luksuzni Hongqi E-HS9 je na 103. mestu među električnim vozilima. Daleko niže na listi nalaze se i brendovi kao što je Voyah koji je prošle godine izašao na tržište sa SUV-om Voyah Free. Iz izložbenog salona u centru Osla prodali su 10 automobila u 2022., a do sada su ove godine prodali 18 automobila. Za poređenje, samo je Teslin Model Y prodat u pet puta većim količinama (20.000 primeraka) nego svi kineski modeli, piše elbil24.

Automoto

Honda povlači više od 750.000 vozila u SAD zbog neispravnog senzora

Objavljeno

-

Automobilska kompanija Honda povlači više 750.000 vozila u SAD zbog neispravnog senzora koji bi mogao prouzrokovati da se vazdušni jastuci suvozača naduvaju kada ne bi trebalo, javlja AP.

Opoziv obuhvata modele Honda Pilot, Accord, Civic sedan, HR-V i Odissei od 2020. do 2022. godine, kao i 2020. Fit i Civic Coupe. Takođe su uključeni i hečbek Civic 2021. i 2022., Civic Tipe R i Insight 2021. i CR-V, CR-V hibrid 2020. i 2021. godine, Passport, Ridgeline i Accord Hibrid.

Modeli luksuznog brenda Acura uključuju 2020. i 2022. MDKS, 2020. do 2022. RDKS i 2020. i 2021. TLKS.

U dokumentu koje je danas objavila američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu navoi se a senzor težine suvozačevog sedišta može da pukne i dođe do kratkog spoja, a da ne isključi vazdušni jastuk kako je predviđeno.

Senzori su, kako je objašnjeno, potrebni da onemoguće vazdušne jastuke ako su deca ili male odrasle osobe u sedištima, a ako se to ne dogodi, povećava se rizik od povrede.

Prodavci će zameniti senzore sedišta bez ikakvih troškova za vlasnike., a vlasnici će biti obavešteni od 18. marta.

Honda u dokumentima navodi da ima 3.834 zahteva po garanciji, ali da nema izveštaja o povredama ili smrtnim ishodima zbog problema između 30. juna 2020. i 19. januara ove godine, navodi AP.

pročitaj više

Automoto

Ford povlači gotovo dva miliona vozila zbog rizika od problematičnih delova

Objavljeno

-

Proizvođač automobila Ford objavio je da povlači skoro dva miliona vozila modela Eksplorer SUV, proizvedenih između 2011. i 2019, zbog bojazni da bi kopča koja drži oblogu vetrobranskog stakla mogla da otpadne tokom vožnje.

Ovo je jedno od najvećih povlačenja vozila u SAD od početka godine, preneo je Forbs.

Američka kancelarija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) prikazala je dokumenta koja su im podneta zbog toga što bi kopča, koja se nalazi na 1.889.110 vozila, mogla da se olabavi i izazove odvajanje obloge vetrobranskog stakla čime bi povećala opasnost na putu i rizik od nesreća.

pročitaj više

Automoto

Apple automobil bi trebalo da se pojavi na tržištu 2028. godine

Objavljeno

-

Prošlo je skoro deset godina otkako je Apple započeo razvojni projekat svog električnog automobila pod nazivom Project Titan, a čini se da se kompanija nije previše pomerila sa mrtve tačke.

Njihova početna ideja bila je da napravi potpuno autonoman automobil, odnosno vozilo u kome uopšte neće biti volana, ali kojim će upravljati isključivo kompjuter, prenosi N1 Zagreb.

Sredinom prošle decenije zaista smo mogli da čitamo tako optimistične najave da će tehnologija toliko napredovati da su potpuno autonomna vozila bila samo pitanje godina.

Ali u praksi se pokazalo da stvari ne idu tako lako. Napredak je spor, a izazovi u razvoju tehnologije su brojni. Za sada se čini da je Waymo jedini kome je drago, iako je njihova usluga robotaksi dostupna samo na nekoliko američkih tržišta.

S druge strane, Cruise, čiji su robotski taksiji takođe prevozili putnike, povukao je svoja vozila sa tržišta na kojima su bila dostupna i neće ih vraćati dok se tehnologija ne usavrši.

Kako piše ZIMO, Apple je vremenom promenio fokus u razvoju, pa su umesto automobila nameravali da razvijaju samo tehnologiju za autonomnu vožnju vozila, ali su i od tog pravca odustali i sada su se ponovo fokusirali isključivo na automobile.

Ovog puta u planu je da se napravi klasičan automobil sa volanom koji će voziti ljudi, ali će imati neke autonomne opcije. Prema poslednjim informacijama koje dolaze iz pouzdanih izvora, Apple Car bi trebalo da se pojavi na tržištu – 2028. godine

Za očekivati je da će autonomna tehnologija značajno napredovati u naredne četiri godine, a Apple bi trebalo da je implementira u svoje vozilo, ali i dalje samo kao svojevrsni pomoćnik u vožnji, sa kojim će vozač uvek morati da bude na oprezu i spreman da preuzme kontrolu nad vozilom.

Umesto četvrtog nivoa autonomije kako je prvobitno planirano, Apple Car bi trebalo da ima nivo 2+, sa mogućnošću da se ova tehnologija vremenom dodatno unapredi. Dakle, u tehnološkom smislu može se očekivati automobil sličan današnjoj Tesli.

Neki zaposleni navodno nisu zadovoljni planom, a analitičari se pitaju da li Apple može da donese neku značajnu inovaciju na ovo tržište ili će to biti samo još jedan električni automobil sa autonomnim opcijama, samo sa logom jabuke na prednjoj strani.

(N1 Zagreb, Zimo)

pročitaj više

Automoto

Povećana prodaja automobila

Objavljeno

-

Na tržištima Evropske unije (EU), zemalja EFTA (Norveška, Švajcarska, Island) i Velike Britanije u 2023. godini prodaja novih automobila povećana je za 13,7 odsto, saopštila je danas Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.

Najveći rast prodaje na pomenuta tri tržišta zabeležen je kod vozila na isključivo električni pogon (28,2 odsto).

Tržišno učešće električnih automobila dostiglo je 14,6 odsto i prvi put najprodavaniji automobil u EU ima pogon na električnu energiju, a u pitanju je „tesla Y“.

Tržište EU bi zabeležilo i veći rast da najveće pojedinačno tržište, u Nemačkoj, nije u decembru 2023. godini doživelo pad od 23 odsto.

Na tržištu EU prodato je 10.547.716 automobila u 2023. dok je u 2022. godini prodato 9.263.509 automobila.

I tržište Velike Britanije je, nasuprot mnogim prognozama, zabeležilo je od 17,9 odsto.

Ukupno, na tržištima EU, EFTA i Velike Britanije u 2023. godini prodato je 12.847.481 automobila što je rast od 13,7 odsto.

(FoNet)

pročitaj više

Automoto

Ukoliko prodajete automobil, stručnjaci preporučuju da sačekate proleće

Objavljeno

-

Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom zimske sezone, već je bolje sačekati i prodati automobil na proleće.

Da je potražnja u proleće veća nego tokom hladnijih meseca potvrđuje izveštaj kompanije za automobilske podatke „carVertical“ u kome se navodi da 8,2 odsto svih godišnjih upita o istoriji polovnih automobila bude u martu, 8,4 odsto u aprilu, a 8,5 odsto u maju.

Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu, međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže.

pročitaj više

U TRENDU