ostanimo u kontaktu

Automoto

Prodata najskuplja karta u istoriji Formule 1, šokiraćete se kada vidite cenu!

Objavljeno

-

Trka Formule 1 zvanično se narednog vikenda vraća u Las Vegas, gde je svojevremeno održavana 1981. i 1982. godine!

Nema sumnje da nas u “gradu greha” očekuje spektakl, kako na stazi tako i pored nje. Pogotovo što smo već dobili infromaciju iz SAD da je prodata najskuplja karta u istoriji F1.

Cifra od pet miliona dolara je svakako nešto što većinu ljudi ostavlja u šoku, a ista ima toliku vrednost zbog toga što se sa terase “Cezarove palate” pruža poglčed na čuveni “Strip.” Takođe, tu su uračunati i mnog VIP dodaci, kao i 12 ulaznica za “padok.”

Karte za Las Vegas su generalno skuplje nego inače. Ona najjeftinija za vikend je 1.000 dolara, ulaznica za otmeni “Padok Klub” košta 20.000 dolara. Možete jednom da prođete kroz “pit lane”, ali nećete sresti vozače.

Inače, sama staza je dugačka 6.2 kilometara, pomenuti “Strip” je integrisan u nju, a izgradnja je koštala 580 miliona dolara.

pročitaj više
Kliknite da bi ste komentarisali

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *

Automoto

Kojih deset stvari ne biste smeli da držite u automobilu tokom zime

Objavljeno

-

Zima je stigla u gotovo sve krajeve zemlje i mnogi građani se ujutro bude uz minuse.

Poznato je da neke stvari i proizvodi ne podnose dobro zimu i mogu se oštetiti, ali i napraviti štetu stvarima oko sebe. Stoga su stručnjaci za automobilizam iz CarMoneya otkrili stvari koje zimi nikako ne smete ostavljati u automobilu, prenosi N1 Zagreb.

Lekovi

Mnogi ljudi ostavljaju svoje dnevne lekove u automobilu kao podsetnik da ih ponesu na svakodnevno putovanje, ali ostavljanje lekova u automobilu preko noći tokom zime može umanjiti njihovu učinkovitost.

Tvrde tablete i kapsule bi trebalo da budu najmanje oštećene, ali tečnosti i lekovi za injekcije mogu doživeti promene s niskim temperaturama. Uvek čuvajte svoje lekove na sobnoj temperaturi kako bi zadržali svoju učinkovitost.

Naočare

Ostavite li svoje naočare za čitanje ili čak za sunce u automobilu tokom zimskih meseci, mogli biste otkriti da će se lako slomiti.

Ekstremno niske temperature mogu oštetiti sočica uzrokujući njihovo širenje i skupljanje, čineći pritom okvire podložnima pucanju. Ukoliko već držite naočare u automobilu, stavite ih u futrolu.

Muzički instrumenti

Uvek nosite muzički instrument u kuću kako biste izbegli nenamerno oštećenje u hladnoći.

Violine, gitare i violončela i drugi drveni instrumenti osetljivi su na skupljanje i širenje na niskim temperaturama, što će oštetiti ili slomiti spojeve, čineći ih neupotrebljivima za sviranje.

Baterije

Ako ste u iskušenju ostaviti paket baterija u automobilu “za slučaj da vam zatreba”, razmislite ponovo.

Otkrićete da će vaše baterije pre ostati bez energije zbog niske temperature koja utiče na elektrohemijske reakcije unutar samih baterija, a alkalne baterije mogu čak prsnuti i iscuriti.

Laptopovi i telefoni

Slično razlozima zašto je ostavljanje baterija u automobilu tokom zime loša ideja, laptop i drugi elektronski uređaji proći će jednako loše jer njihove unutrašnje litijum-jonske baterije postaju ugrožene hladnim vremenom.

Skupu elektroniku takođe treba iz bezbednosnih razloga izbaciti iz automobila preko noći.

Voda u flašama

Tečnost u bocama može se zalediti i pući stvarajući veliku štetu. Otvorenu bocu vode (nezatvorenu) koja je ostavljena u automobilu tokom zime nije pametno piti.

Iako nije posebno štetno, ne znate koliko se mikrobakterijskih čestica nalazi u vodi koja je bila izložena različitim temperaturama.

Sprejevi

Možda je primamljivo držati dezodorans u pregradi za rukavice, ali aerosoli mogu postati opasni ako su izloženi ekstremnoj hladnoći.

Niska temperatura može uzrokovati destabilizaciju limenki pod pritiskom, što može dovesti do pukotina ili čak eksplozije limenke. Isto važi i za lak za kosu, boju u spreju ili WD-40.

Hrana u konzervama

Niske temperature mogu naštetiti održavanju hrane svežom. Smrzavanje može prouzrokovati širenje konzervirane hrane, što dovodi do pucanja konzerve.

Ako poklopac nije slomljen, konzervu s hranom je moguće odmrznuti, ali ako izgleda ili miriše loše, nemojte je jesti.

Gazirana pića

Vaša omiljena limenka soka nikada ne bi smela biti ostavljena u automobilu preko noći na temperaturama ispod nule jer može stvoriti pravi nered kad limenka eksplodira.

Smrznuti gazirani napitak će se proširiti dok se smrzava i stvarati pritisak na CO2 iznutra, uzrokujući eksploziju limenke.

Boje i lakovi

Ako planirate preuređivati, ove zime svakako uklonite limenke boje iz automobila. Hladnoća može uticati na sastojke u boji, a smrzavanje, širenje, odvajanje i nakupljanje mogu je učiniti potpuno neupotrebljivom.

(N1 Zagreb)

pročitaj više

Automoto

Koliko su se kineski automobili raširili u Evropi?

Objavljeno

-

Ni u jednoj drugoj zemlji u Evropi nema više kineskih marki automobila zastupljenih na tržištu nego u Norveškoj. Samo ove godine trinaest novih marki automobila je registrovano u severnoevropskoj državi, gde svako vidi svoju priliku, računajući na bogatstvo Norvežena, otvorenost tržišta i veliki udeo električnih automobila.

Neki od brendova su sami pronašli put do Norveške, dok su druge brendove preuzeli norveški uvoznici. Zajedničko gotovo svim brendovima je da još uvek nisu pronašli El Dorado, ali postoje izuzeci. Kada govorimo o tipičnim kineskim brendovima, mislimo na marke koje su nastale u Kini. Ne na Volvo i Polestar, na primer, švedske marke koje je kupio i razvio kineski Geely. Dosadašnja statistika registracija ove godine pokazuje da se moramo spustiti sve do 20. mesta u statistici pre nego što pronađemo prvu kinesku marku automobila.

Tu nalazimo MG koji je ove godine uspeo da proda svoj električni MG 4 u solidnim količinama. Takođe, sledeći kineski model dolazi iz MG-a – ZS EV, pa i treći Marvel R. Međutim, i to su sve male količine. Iza njih je najveći proizvođač automobila u Kini BYD s dva modela Tang i Atto 3, navodi Revija HAK.

S nešto više od mesec dana koliko je ostalo od 2023. godine, Nio je od nove godine prodao samo 470 vozila. To iznosi nešto više od tri automobila po zaposlenom radniku u njihovim kancelarijama i salonima. Zatim, luksuzni Hongqi E-HS9 je na 103. mestu među električnim vozilima. Daleko niže na listi nalaze se i brendovi kao što je Voyah koji je prošle godine izašao na tržište sa SUV-om Voyah Free. Iz izložbenog salona u centru Osla prodali su 10 automobila u 2022., a do sada su ove godine prodali 18 automobila. Za poređenje, samo je Teslin Model Y prodat u pet puta većim količinama (20.000 primeraka) nego svi kineski modeli, piše elbil24.

pročitaj više

Automoto

Lista kandidata u izboru za Evropski automobil 2024. godine

Objavljeno

-

Objavljena je lista od 28 automobila koji se nalaze u izboru za Evropski automobil 2024. godine.

Ceremonija dodele nagrada je najavljena za Sajam automobila u Ženevi, zakazan za 26. februar.

Na listi su sledeći automobili:

  • BMW Serije 5 i XM,
  • BYD Atto 3, Dolphin,
  • Han i Seal,
  • Fiat 600e,
  • Ford Bronco,
  • Honda CR-V,
  • e:NY1 i ZR-V,
  • Hyundai Ioniq 6 i Kona,
  • Jeep Grand Cherokee,
  • Kia EV9,
  • Lexus RZ,
  • Lucid Air,
  • Mercedes-Benz E i EQE SUV,
  • Nio ET7,
  • Peugeot e-3008,
  • Renault Espace i Scenic,
  • Smart #1,
  • Toyota C-HR i Prius,
  • Volkswagen ID.7 i
  • Volvo EX30.

Žiri čini 59 članova iz 22 zemlje, a treba podsetiti da je Evropski automobil godine za 2023. godinu Jeep Avenger, piše Autoblog.rs.

pročitaj više

Automoto

Renault do 2031. planira sedam električnih modela

Objavljeno

-

Otkrivši planove na temu tranzicije na paletu električnih automobila, francuski proizvođač Renault će lansirati sedam novih električnih modela do 2031. godine. Svi će se proizvoditi u novom odeljenju Ampere, a velika očekivanja Renault ima od elektrifikovanih verzija legendarne Četvorke i Petice, i na kraju povoljnog Twinga EV – najavljenog za 2026.

Pre nekoliko nedelja, Renault je zvanično najavio osnivanje novog evropskog odeljenja Ampere, koji će proizvoditi buduće električne modele francuske marke. Sada je ovaj proizvođač sa sedištem u Boulogne-Billancourt-u otkrio nove planove za elektrifikaciju svog asortimana. Naime, novi plan se sastoji od lansiranja sedam električnih modela do 2031. Od toga će dva modela biti nove generacije. Sve nove modele proizvodiće nova divizija – Ampere, a biće bazirani na dve namenske platforme, dizajnirane od temelja. To su AmpR Small (CMF-BEV) i AmpR Medium (CMF-EV) arhitekture.

Iz Renaulta ujedno kažu da će njihovi budući električni modeli biti raspoređeni u A, B i C segmentima. Francuzi očekuju da će subkompaktni, ali i kompaktni segment predstavljati 75% tržišta električnih vozila do 2030. godine. Prvi električni model u ovoj novoj gami već je lansiran 2022. To je Renault Megane E-Tech. Nakon njega, biće lansiran novi Scenic E-Tech, koji će debitovati na tržištu 2024. Takođe, nakon ova dva modela, u 2024. stiže novi električni Renault 5 EV, zatim Renault 4 EV od 2025. i Renault Twingo EV u 2026. godini. Dodatna dva nova električna modela će biti lansirana 2027. i 2028. kao zamene za Megane E-Tech i Scenic E-Tech.

Pored novih Renault modela, Ampere će proizvoditi dva električna modela za Alpine, zatim novu generaciju Nissan Micre, kao i električni SUV za Mitsubishi. Ovde je važno napomenuti da će Ampere takođe podržati Dacijine planove elektrifikacije uz pomoć novih softverskih sistema, piše Klix.ba.

Većina pomenutih modela proizvodiće se u Francuskoj, u fabrikama u Douaiju i Maubeugeu. Kućišta baterija i prateće komponente proizvodiće se u Ruizu, dok će se električni pogoni sklapati u Cleonu. Renault navodi da će se u tim fabrikama proizvodni kapacitet povećati sa 400.000 na 620.000 vozila godišnje do 2028. godine. Tako Renault želi da proda 300.000 električnih automobila do 2025. godine i milion takvih automobila do 2031. godine.

Uz diviziju Ampere, Renault planira da smanji troškove proizvodnje za 40% do 2028. Troškovi proizvodnje baterija će biti 50% niži, dok će troškovi elektromotora pasti za 25%. Cena platformi će takođe biti redukovana. Troškovi proizvodnje karoserija biće manji za 15%, a logistički troškovi za čak 50 posto. Na ovaj način Renault želi da postigne paritet između električnih modela i onih s klasičnim motorima do kraja 2028. godine.

Predviđa se da će se projektovani prihod povećati sa 2,8 milijardi evra u 2023. na 10 milijardi evra u 2025. i dalje premašiti 25 milijardi evra do 2031. U pogledu operativne marže, cilj je da se postigne rentabilnost u 2025. godini i da konstantno raste i premaši 10% prihoda od 2030.

pročitaj više

Automoto

Amazon ulazi u prodaju automobila

Objavljeno

-

Amazon će omogućiti korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama da naruče Hjundai (Hyundai) vozila putem interneta od sledeće godine, prema zajedničkom saopštenju obe kompanije.

Amazon ulazi u automobilski biznis nudeći opciju direktne prodaje potrošaču, što je uglavnom nedostupno za većinu tradicionalnih proizvođača automobila.

Kupci će moći da kupe Hjundai vozilo putem interneta sa opcijom preuzimanja vozila u lokalnom salonu ili isporuke na kućnu adresu.

Moći će da pretraže dostupna Hjundai vozila u njihovom regionu prema modelu, boji i karakteristikama, a zatim završe proces putem Amazona koristeći izabrano plaćanje i opcije finansiranja, navode obe kompanije.

Amazon je izjavio da će nova funkcionalnost „stvoriti još jedan način da dilerski centri povećaju svest o izboru i pruže pogodnost kupcima“.

Kao deo partnerstva, Hjundai vozila će uključivati Amazonovu Aleksu počevši od 2025. godine, prema saopštenju, omogućavajući vozačima da „pitaju Aleksu“ za informacije o saobraćaju ili vremenskim uslovima.

Prema istraživanju iz prošle godine koje je sproveo Koks automotiv (Cox Automotive), firma za istraživanje industrije, procenjeno je da je 81% kupaca reklo da onlajn prodajne usluge poboljšavaju proces kupovine vozila. Kupci električnih vozila takođe su skloniji da kupuju vozila potpuno onlajn u poređenju sa kupcima benzinskih vozila, prema istraživanju.

Amazon je lansirao Amazon vijekls (Amazon Vehicles) 2016. godine, kao „destinaciju za istraživanje automobila“. Kompanija je takođe lansirala digitalne izložbene salone za neke automobilske brendove, omogućavajući korisnicima da istražuju i upoređuju vozila, iako nisu mogli da ih kupe direktno putem Amazona.

Nekoliko automobilskih brendova uvelo je opcije onlajn prodaje vozila direktno potrošačima u poslednjih nekoliko godina, uključujući Tesla i Rivian, startap za električna vozila podržan od strane Amazona. Drugi automobilski proizvođači su blokirani franšiznim zakonima koji zabranjuju proizvođačima automobila da zaobilaze dilerske centre, prema Vol strit žurnalu. Izvršni direktor Forda, Džim Farli (Jim Farley), zatražio je nove propise, sugerišući ranije ove godine da mogućnost direktne prodaje vozila potrošačima može uštedeti kompaniji oko 2.000 dolara po vozilu.

Taj Raš, novinar Forbes

pročitaj više

U TRENDU